header

header

fredag 22 maj 2015

Den 4 maj var det dags...

Den 4 maj var det dags för den första inlämningen till neo på Ryhov i Jönköping. Dagarna dessförinnan var intensiva, jag kompletteringssydde, tvättade, knappade och paketerade och det var helt fantastiskt så många fina kreationer som hade kommit in! Kvällen innan inlämningen packade jag en hel resväska, proppfull med små små kläder! När jag räknade ihop allt, visade det sig att vi kunde överlämna 44 kompletta set med body, byxa och mössa, 27 heldresser med matchande mössa, 9 vändsydda mössor, 28 singelmössor och i tillägg till det mössor med matchande dregglisar!





Den 4 maj var det alltså dags, det var lite pirrigt att åka upp. Jag åkte upp med Hanna Rönmark och vi hade med våra småttingar. Min kontaktperson mötte upp i sjukhusentren, tog oss till neo och där fick vi packa upp våra små fina kläder som var inslagna i små cellofanpaket! Det var en fantastisk härlig känsla att få se personalens glädje över kläderna och föräldrarnas uppskattning. Vi lade upp alla kläder på ett långbord och föräldrarna gick och myste och kände och klämde på paketen för att till slut välja det som passade deras små bäst. En del valde filtar, andra färdiga set. 

Hanna tog denna bilden på min ryggtavla, när jag och lilltösen var påväg över parkeringsplatsen med riktning mot neonatalavdelningen - nej, vi ska inte flytta in, bara överlämna fina, mjuka hemmastadda skapelser ❤️


Det var en extremt givande dag - detta är ett av de roligaste projekten jag är med i och jag är stolt att få vara en del av den och vara en av dem som syr i min källare för att glädja någon annan!

Vi hoppas på ett varigt samarbete med neo på Ryhov i Jönköping! Vi har redan 3 planerade inlämningsdatum bestämda; nästa gång blir under vecka 29, sedan slutet av september och den sista vi har bestämt blir i samband med prematurhögen under novembermånad! Vi bestämde också att min kontaktperson skulle höra av sig om det behövdes innan nästa planerade inlämningsdatum - och idag blev jag kontaktad så det som redan har börjats lägga på hög, kommer lämnas in tisdag i veckan som kommer. De önskade också fler filtar och kläder i st 50, då de har många fullgångna - så jag vet vad jag ska göra! Ner i källan och sy ❤️

Heja oss, titta ett sådant arbete vi gjort!!! Nu satsar vi på nästa inlämning, visst ska vi få ihop mer ❤️❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar